Słodycze reklamowe – jaka jest ich historia?

Słodycze reklamowe

Słodycze reklamowe

Słodycze to nieodłączny element strategii marketingowej większości działających na rodzimym rynku firm. Sięgają po nie zarówno niewielkie, rodzinne przedsiębiorstwa, jak i międzynarodowe korporacje. Produkty tego typu wykorzystać można na wiele różnych sposobów – wręczając je podczas eventów branżowych takich, jak targi czy konferencje, dołączając do składanych przez klientów zamówień czy przesyłając kontrahentom z okazji Bożego Narodzenia, Wielkanocy, Walentynek czy jubileuszu firmy. Jaką historię mają polskie słodkości? Odpowiedź – poniżej.Pierwsze słodycze reklamowe zaczęły pojawiać się w naszym kraju w XVIII wieku, kiedy to pojawiali się pierwsi cukiernicy. Jeżeli chodzi o desery, znaczący wpływ na ich transformację miała kuchnia francuska. Słodkości określano wówczas mianem legumin. Przeważnie miały one postać gotowanych lub pieczonych w zamykanych formach słodyczy, których bazę stanowiły ubite białka jajek. Bardzo popularne były także mleczka, kremy oraz desery lodowe. Warto tu również wspomnieć o zefirach, czyli słodkich piankach przygotowywanych na bazie owoców z cukru oraz białek.

Popularne w tym okresie słodycze reklamowe – zimne leguminy, były przyrządzane w zdobionych formach o fantazyjnych kształtach. Serwowano je z dodatkiem konfitur, soku, biszkoptów lub szodo, czyli soku przyrządzanego na bazie wina. Kluczowym elementem deserów były wtedy owoce sezonowe. Na stołach regularnie pojawiały się lody owocowe, kompoty oraz galaretki, a w sezonie jesienno-zimowym – marmolady oraz nalewki.

Na początku XIX wieku ogromną popularnością cieszyły się Słodycze reklamowe pod postacią popularnych również dzisiaj ptysi, strudli czy makaroników. Równie często spotkać można było się z deserami takimi, jak panna cotta czy creme brulee. Nierzadko serwowano wówczas również różnego rodzaju desery bazujące na kaszy jaglanej. Chętnie spożywanymi w XIX wieku słodkościami były także bazy, które w przeszłości formowane były nie z pomocą rękawa cukierniczego, lecz z wykorzystaniem srebrnej łyżki.